Välkommen till oss!

onsdag 14 juli 2010

Dags för en uppdatering.

Jaha, här har man inte så mycket tid eller ork till att sitta längre.
Började mitt nya jobb förra tisdagen, det känns bra. Har super trevliga kollegor och chef som är på en "normal" nivå. Känns skönt, HAr suttit i kassan i flera dagar men snacka om att vara ringrostig! Första dagen höll jag på att få panik. haha visste inte hur man skulle få igång bandet eller stoppa det, och det där att man ska stoppa i sedlarna i en automat fanns inte direkt på min tid när jag jobbade i affär sist. Nu blir väl projetket nästa gång, på fredag att lära mig posten och spel hörnan, blir spännande. Sen blir det charken.

Träffade chefen till jobbet jag tackade nej till, men hon tog det ovanligt bra, jag var inställd på sura miner, men hon var så glad och trevlig och förstod att jag tackat nej.

Och inte nog med städ jobb, affärs jobb så har jag tackat ja till att hjälpa till på en Stöl som det heter på norska, en liten gård där det finns, hästar, grisar, får, getter och kaniner 3 dagar i veckan, där ska jag sälja våfflor, korv, dricka och glass. Tyvärr har inte försäljningen varit på topp, men det kan ju bero på att den omtalade värmeböljan hoppat över eller missat norge, då vi haft pissigt väder i flera dagar. Ja förutom idag, då har det varit underbart.

Och detta har gjort att jag haft extrem hemlängtan, usch. Men snart går det väl över.

Och sen har vi träffat ny bekantskap som funnit mig på en sajtm som oxå bor här! Hur stora är oddsen? Men jättekul var det, SÅ det blir nog flera träffar med dom, dom bodde ju i mina krokar-Rävlanda.

Ida är det full fräs på. Hon pratar ett eget språk, försår en massa om man ber henne hämta något så gör hon det. Hon börjar få pappa som idol vilket är så sött. hon ska hjälpa till med precis allt, kratta med den stora krattan, borsta med den stora borsten, hennes leksaker är ju för bebisar-det ska vara riktiga grejor!
Nu har vi fått upp hennes gunga, äntligen, hängt upp en stång som man kan häva sig på. Ida med såklart. Köpt utemöbler. Varit på tältsemester som gick jättebra.
Och fått ett paket med kläder från världens sötaste Margaret i Enlgand.

Har säkert glömt en massa. Men jag njuter och saknar mina vänner!


Ida tränar för fullt



Dessa söta kläderna fick Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar