Välkommen till oss!

fredag 13 augusti 2010

Paradiset finns närmare än du tror

Idag är jag helt förvirrad om vilken dag det är. Har hittills haft jättetrevligt de dagar jag varit ledig, är ledig imorn med sen jobbar jag söndag,måndag och så är jag ledig i tre dagar. Sen kommer mina föräldrar upp och hälsar på nästa helg och stannar 1 vecka. Blir jättekul.

I onsdags fick vi spontan besök av en vän med sin kompis vi lärde känna på nya zeeland som vi inte har sett på 6 år var jättekul. Pratade om vad som skett och gamla minnen.
Igår blev en riktig kanon dag med 26 grader och sol. då åkte vi ca 40 min härifrån och besökte en av de mest berömda vandrings leder i Norge-Besseggen. Jag och min lilla familj gick inte själva leden då den tar 6 timmar. VI har inte fått bärstolen ännu, så vi åkte med båten ut i fjorden och vandrade runt däromkring, Ida stortrivdes och det var så vackert! Tänk att man kan bo så nära ett ställe som är helt gudomligt. Ska ladda upp lite bilder. Pappa B. badade i det iskalla glaciär vattnet och det skulle såklar Ida göra med- hon fick bada till låren några gånger, det var så roligt, men kallt!

Och det som har blivit lite jobbigt nu är att hon börjat bli åksjuk, denna vecka spydde hon 2 gånger i bilen, och sen har det skett 2 gånger innan. Ska till Bvc på tisdag och fråga om man kan göra något.
Har ju sånna där Sea-Band själv kanske ska prova dom och se om dom har någon verkan. En del säger ju att dom inte har någon verkan alls.
Jobbigt är det att behöva tvätta stolen och bilklädseln varje gång, igår hade vi med en påse men det hjälpte inte.

Tips mottages gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar