Välkommen till oss!

måndag 2 maj 2011

Måndag

Ja idag är det måndag, i helgen var helt ljuvligt väder ute, man kunde tom gå i t-shirt. Och i natt så snöade.. så nu var värmen borta igen. Men som tur var så la sig adrig snön.

Fick provköra den "nya" bilen ner till dagis i morse, den rullade på fint. Ida tycker det är jättespännande med en ny bil, har satt hennes stol i denna och det var faktiskt inte så krångligt som jag trodde.

Anledningen till att vi köpt en till bil är att B. har fått ett nytt jobb så idag och imorn är han på kurs ungefär nere vi Gardemoen-flygplatsen som är 3 timmar bort.
Sen ska han jobba som trafikdirigerare, dvs att han ska hjälpa bilister hur dom ska köra vid vägarbeten, antingen med signaler eller som ledbil.
Nackedeln med detta jobb är att han kommer vara borta måndag-torsdag fram till oktober. Men det ska nog gå bra. Det kluriga är att finna någon barnvakt. Idag kommer det en som ska passa henne då jag jobbar och sedan är det inventering på jobbet. Så jag är väl hemma först vid halv 12 ikväll.
Men hon var här igår och hälsade på och Ida verkade inte ha några problem alls, så det går säkert bra. Annars har vi en annan tjej som brukar passa Ida som är jätteduktig och vår kära granne brukar hjälpa till när det behövs.

Nu ska jag göra mig i ordning, får berätta mer sen hur allt har gått

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar