Välkommen till oss!

onsdag 17 november 2010

Julstämning

Vet inte vad som har hänt med mig de sista dagarna, men jag beörjar få julkänslor, igår var vi i Fagernes och där var det julpyntat och granen sattes på plats. Jag har försökt få tag i en advents ljusstake men har inte hittat någon som jag tyckt om.
Har en massa ljus hemma men inga ljus hållare för stearin ljus. Så här blir det svensk advent med vita ljus. I Norge så har man annars lila ljus i advents stakarna, det är fint med färg men tycker det ser mycket märkligt ut.
Så hittade jag även en Lucia klänning till Ida, de ska tydligen ha Lucia tåg för skolan vid Lucia. Hade varit roligt att få se men det var inte för förlädrar detta år.
Idag så får vi besök av en mamma som jag gick på babysím med, hon har tvillingar som är en månad yngre än Ida. Ska bli roligt.
Och ikväll ska jag på personal möte för färskvare avdelningen/charken. Vi ska prata bla om vad som kommer ske i jul. Ja jag ska tydligen jobba på julafton men som tur är så stänger affären kl 14, då hinner jag hem till Kalle Anka! :-) Men det känns lite segt att gå dit på sin lediga dag.


Förra veckan hade vi ju inflyttningsfest. Lite sent kanske, nu har vi ju bott här i 1 år redan! Tiden går fort och vi trivs oerhört bra, jag kan sitta ibland på kvällarna och bara njuta av att detta är MITT hem.


Den här lyktan fick vi i present, samt 2 flasker vin och en blombukett. Tack, Tack!



Från tävlingarna som var i helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar