Välkommen till oss!

tisdag 23 november 2010

snart advent

November har gått fort, trots att det brukar vara en av de tråkigsate månaderna på hela året. Det är en sån stor skillnad mot förra året när man var mamma ledig och nu när man jobbar och Ida går på dagis, så hinner man inte med så mycket. Men man får ju fortfarande en massa tid tillsammans. Förra veckan bakade vi lussekatter, så nu är de klara. Ida bakade lite med, fast mest smakade hon på degen. Det tyckte hon var gott :-)
Och sen hon var sjuk för några veckor sedan så har hon inte haft så mycket matlust och lite matvägran ibland. Men enligt dagis så äter hon ju bra där och gröten äter hon igen på morgonen. Nu får dom ju dock bara bröd till Lunch på dagis, men det är ju bättre än inget för hemma hade hon inte ätit någon varm lunch, tror hon börjar bli lite norsk. haha!

Igår var vi nere i Fagernes och köpte ull byxor till henne. De på dagis vill att man nästan bara ska använda ullkläder nu på vintern och dom sover ju middag ute. Men oj vad dyrt det är, och svensk som man är från de södra delarna av landet är man ju uppväxt med mestadles bomull.
Nu har jag iaf besällt lite mer i klädväg i ylle, sen har vi en snäll granne som stickat raggsockar och håller på att sticka ullstrumpebyxor. Tyvärr är ens egna kunskaper i att sticka dåliga.

Och så fick jag tag i en adventsljusstake igår! Kollade först i en affär, som är som Duka där hittade jag den jag kunde tänka mig. Men 350 skulle dom ha, jag avvaktade sen åkte vi till Europris-är som fyndlagret ungefär och hittade samma till 99kr! Då blev Camilla glad sen hittade jag även en fin lykta som hänger i fönstret till en billig peng.

Får berätta mer om julbordet i nästa inlägg, nu blir det frukost och nyhetsmorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar