Välkommen till oss!

måndag 29 mars 2010

Borta bra men hemma bäst

Nu är vi hemma igen efter vår lilla Sverige tur. Har fått mycket gjort. Haft service på bilen, köpt nytt batteri då bilen inte ville starta. Besiktigat den och den gick igenom utan några anmärkningar. :-) Varit på Ikea 2 gånger varav min mamma 3 ggr. Fick betala för mycket första gången för en vara som var nedsatt. Och sen fick jag fel färg. Typiskt! Köpte lite saker till Idas rum oxå så nu börjar här se lite mer inrett ut. Men jag tror det blir en IKEA tur till nästa gång vi åker till Sverige.

Har träffar vänner och världens sötaste Elsa :-)
Vi har varit hos forofrafen och tsgit 1 års kort. Blev väldigt nöjd. Några av dom finns på FB. Men den bästa ska jag nog göra en förstoring av. Har dock ingen lust att lägga upp den på nätet, då hon står i bara blöjan. Kanske jag som är löjlig men man vet ju aldrig.
Vi har träffat min bror och mormor- har handlat med mig en massa från systemet och massa mat, så nu kommer vi varken svälta ihjäl eller sambon törsta ihjäl. Hihi.
I torsdags kom vi hem igen, då efter att Ida och jag övernattat på gränsen i Svinesund. Det var skönt att slippa köra hela vägen i ett. Passade på att kolla runt lite i affärerna där. Blev lite mer kläder till Ida. Bla regnställ och en skaljacka som var på rea. Kikade lite på bokrean oxå, det varju väldigt utplockat, kan inte förvänta sig något annat. Men jag hittade en pekbok till Ida som inte kunde vara mer passande. Den hette Bobos födelsedag. Och handlar om en kanin som heter Bobo. Så sött.

Ja nu är det skönt att vara hemma igen. På onsdag ska jag faktiskt jobba lite. Och nästa vecka ska jag jobba 3 dagar. Ser faktiskt fram emot det. Tror B. ser fram emot att få vara hemma med Ida en hel dag. Det blir första gången.

Just nu drömmer jag mig bort, sitter och tittar på resor. Får se om det blir en Svensson semester a la charter eller på egen hand. Beror ju lite på hur länge man orkar sitta på ett plan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar