Välkommen till oss!

lördag 13 mars 2010

Soliga Lördag!

Man blir så mycket gladare när solen skiner. Ida sover middag just nu. Jag plockar lite och tvättar. Ska väl slänga i mig någon mat oxå hade jag tänkt. Ida åt Fiskbullar med potatis grönsaker och vit sås till lunch. Det verkar vara favoriten. Häromdan fick hon falukorv för första gången. Det är ju inte allt för ofta man har det hemma. Det var jättemumsigt det med. Och gröt gör jag numera själv, det äter hon med god aptit. Har nog väldig tur med att hon äter allt.

Igår var vi på After Ski på Arnolds. Det var knappt något folk och ljudnivån var väldigt låg, Ida diggade både Abba och Ace of Base som spelades. Sen vinkade hon och var en riktigt pajas inför några andra som var där. Dom tyckte Ida var en riktig underhållare och tackade för showen när vi skulle gå.
Idag ska vi på födelsedags kalas så ska snart bege oss ut för att hitta någon present. B är ledig imorn, då ska jag passa på att städa ur bilen.

För på tisdag drar vi tjejer i familjen på roadtrip till mina föräldrar. Det är dax för årets service och besiktning av bilen. Ska bli spännande och se hur det går. Det är ju 60 mil en väg. Hoppas hon inte blir allt för uttråkad. Jag åkte ju ner själv förra året när hon var 5 veckor gammal, det gick jättebra. Men nu tror jag inte hon sover lika mycket. Sen hoppas jag vi får träffa lilla Elsa :-)

Ida är så fascinerad av sin pekbok med massor av bilder.



Ibland blir man trött när ma äter välling:



Ha en fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar