Välkommen till oss!

tisdag 2 mars 2010

Fullt upp!

Sen i onsdags har vi haft besök. B:s föräldrar bor hos oss och mina föräldrar bor hos oss, och samma dag som dom kom så kom våra garderober. Vi skulle få hjälp av en arbetskamrat, men tydligen har vi så hårt tak (betong) att det inte gick att borra med en vanlig borr. Så på onsdags eftermiddagen kom det en snickare med en Hilti borr, som la ett otroligt vackert betong damm i hela lägenheten *ironisk* det var just det vi behövde, men garderoberna kom på plats precis när hans föräldrar kom igenom dörren. Och snyggt blev det :-)

Mina föräldrar skulle ha kommit i fredags men pga det dåliga vädret fick dom utsätta besöket med 1 dag. I söndags var det då dax för dop, B åkte med sina föräldrar, Ida och Tove som skulle vara fadder. Vi skulle vara på plats lite före gudstjänsten började kl 11. Jag var där med mina föräldrar kvart i. men så var det en otrolig brant backe upp till kyrkan, som var omöjlig att komma uppför med deras bil, Då började jag känna smått panik att jag skulle komma försent till min egen dotters dop. Men vi bestämde oss för att parkera nere vid vägen och putta pappa upp i rullstolen. (han har svårt att gå och ont i ryggen vilket har lett till att han sitter i rullstol) Så 3 minuter innan 11 kom vi in i kyrkan. Ida var redan ombytt och allt var klart. Men jag var så uppe i varv att jag mest kände mig stirrig.

Men cermonin var vacker och vi fick några svenska psalmer. Ida skötte sig så bra. Hon sa inget alls och till varje psalm så gungade hon med i takt. Hon avskyr att ligga på rygg men även det gick så bra och när hon fick vatten över huvudet. Hon var verkligen världens sötaste och jag var så stolt över henne!

Men jag är glad att det är över, känner nu efteråt att man varit mer stressad över detta än jag trott. och jag är glad att vi hade ett sådant vacker väder som vi hade!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar