Välkommen till oss!

lördag 20 februari 2010

Full fart!

Ja sist jag skrev i bloggen glömde jag ju faktiskt att skriva om den STORA händelsen som skedde förra söndagen. Ida tog sina första steg! Jag trodde det skulle dröja länge till innan hon ens kom på tanken. Men allt sker när man minst anar det. Inte för att det hade spelat så stor roll egentligen. Men man är ju sådär mesig och går o väntar på alla stora framsteg.
Idag har hon rört på benen en massa, hon kan ta upp till 4 steg innan hon dätter ner på ändan. Men sen är det fort upp igen. Det ser så sött ut!

I veckan var hon även med i lokal tidningen hemma

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gIssue=7&gTitle=&gYear=2010&gKey=fvb5qshq&gAvailWidth=1014&gAvailHeight=733&gInitPage=1&gHotspot=0

Igår kväll var hon busig, innan hon skulle gå och lägga sig stod hon vid sin gå vagn i bara blöjan, vi vände ryggen till för att diska upp det sista från middagen. Och då hade hon under tiden dragit av sig blöjan när B. skulle lyfta upp henne såg han att hon hade bajsat på golvet som han naturligtvis trampade i, med sina innetofflor. Ida tyckte det var jättekul och skrattade högt. Vi tyckte oxå det var roligt. Trevlig avslutning på kvällen :-)

Nu har även min beställning från Me&I kommit är helnöjd! Hoppas bara att det passar tycker deras kläder är rätt stora i storleken.


Idag snöar det för fullt som i resten av Sverige. (och Norge) ingen lust alls att gå ut. Nu ska jag äta lite dumlekladdkaka. Har fått massa smarriga recept av en kompis-tack, tack :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar