Välkommen till oss!

onsdag 17 februari 2010

Stackars liten

Ja igår var det då 1 års kontroll, Ida går upp bra o vikt och följer sin kurva på både längd, vikt och huvud.
Igår var måtten 8800 gram blankt och 73.5 cm, huvudmåttet kommer jag inte ihåg men tror det var 45.5 cm
Sen var det sprutdax. Ibörjan förstod hon inte vad som skedde men sen aj aj aj! Då blev det en del skrik. Men som tur var gick det över fort. Sedan var det läkar besök och det var så läskigt, då måste man skrika ännu mera!

Ja när det äntligen var avklarat så åkte vi hem. Ida sov en stund, sen begav vi oss ut igen ner till Fagernes. Måste visa mina fynd jag gjorde igår:

Denna tuffa jacka för 49 kr hittade jag till Ida:



Och så fyndade jag detta á 29 kr/st:



I like rea på rea priser!

När vi kom hem var Ida jättehängig och ville inte leka alls, och varje gång vi tog i henne så skrek hon för det gjorde så ont i låren. :-(
Natten var orolig hon fick hög feber och vaknade lite. Men sov bättre efter att ha fått alvedon och lite vatten att dricka.
Idag är hon pigg igen som tur är!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar