Välkommen till oss!

söndag 6 juni 2010

Lite uppdatering

I torsdags kväll, efter 3 veckors "semester". Har varit i Dalarna, Stockholm, Kinna, Oslo. Ett himla farande med andra ord. Nu är det skönt att vara hemma. Sommaren har kommit hit och all snö har försvunnit. Bladen håller på att slå ut på träden. Kan inte bli bättre. B. var över i Sjoa och jobbade igår 2 rafting turer blev det. Ida och jag var här hemma och monterade IKEA möbler då vi hann med ett besök dit med Idas farmor.
Blev bla ett vitrin skåp, skåp till badrummet, dator bord/skåp som man fäster på väggen, skoskåp. Och en massa annat som jag redan glömt.

Vi hann träffa en del vänner oxå, hade en utekväll där vi satt och drack öl på uteservering i kvälls solen. Gick på bio, dock önskar jag vi hade valt en bättre film, men bara att få vara barnfria njöt vi av. Vi har Träffat kusiner, Ida fick jätte coola Adidas skor och jag fick en Reebok jacka. (ja den ena kusiner jobbar på Reebok/Adidas)

Sen åkte vi ner till Kinna för besök hos mormor och morfar, träffade lite vänner där oxå. Och mitt gudomliga fadderbarn såklart! :-) Ida har fått tonvis med kläder både av farmor och mormor, så nu har hon kläder så det räcker och blir över!
Hon har lärt sig spela på läpparna med fingrarna, (innan kunde hon bara låta som en Indian) lärt sig rörelserna till Imse Vimse Spindel och Sjunger Ajajajaj Buff i trollmors vaggvisa.

Sen var vi i Oslo förra helgen på ESC, utanför arenan träffade vi en gammal kompis från Evje som hade fått en biljett då hon var volontär. En upplevelse för livet kan jag lova, det kryllade av folk och efteråt hamnade vi på en schlager/bög bar med Agneta, Wiggo och Dan. Bodde på hotell och ramlade i säng vid 4 tiden.

Ida hade varit så duktig hos mormor och morfar. Men vi längtade ihjäl oss efter henne och ville ringa hela tiden för att få prata med henne. (Men inte en enda gång ringde vi!) tyckte vi klarade det hela rätt så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar