Välkommen till oss!

onsdag 13 januari 2010

Babysim & Sverige besök

Imorn verkar bli en fullspäckad dag! På morgonen kommer snickaren och ska ta mått och fixa soffan. Sen blir det iväg och bada och plaska för första gången här. Skulle egentligen börjat förra torsdagen men instruktören ställde in det då hon tyckte det var för kallt. Sen blir det 20 torsdagar framöver. Ska bli trevlig, hoppas Ida gillar det, men sist vi varit och badat har hon stortrivts och bada hemma älskar hon.

På fredag åker Ida och jag till Kinna för att hälsa på mina föräldrar. Pappa mår bättre och fick komma hem idag ifrån sjukhuset.
Och så hoppas jag att nån kompis hinner att träffa oss, speciellt en som ska ha en liten bebis i princip närsomhelt, så spännande! Ja tro mig även jag börjar bli nervös, så knasig man är!
Vi kommer åka buss härifrån till Oslo och sedan tåg till Göteborg, förhoppningsvis kan mamma hämta oss annars får vi ta bussen. Hoppas att det går lika bra som sist med Ida. Hon satt och lekte och ville absolut inte sova men satt och log mot alla andra resenärer. Hon är en riktig solstråle :-)

Och innan var vi och hälsade på pappa på jobbet, sen hälsade vi på min gamla chef som är helt förstjust i Ida. Hon kröp omkring på golvet där och rev ner alla keycards och satt och lekte med dom. Stackars Lise som fick plocka upp efter oss...
Sen var jag och handlade på Coop och träffade en skidisntruktör hon hade hört att jag kom ifrån Kinna och då berättade hon att hon kom ifrån Skene (grann byn) snacka om liten värld.

Igår "fyndade" jag på Tradera, 3 as coola plagg till lillfisen, en tröja med Kängrus, en klänning med sniglar och ett par retro utsvängda hängslebyxor ok jag måste erkänna att klänningen inte var billig men den var helt ny. Passar nog bra till sommaren.

Nu har jag köpsförbud där på ett tag enligt mig själv.

Nu ska jag gå och mysa med B. i soffan

Vår pajas





1 kommentar:

  1. Nu ska vi se om det funkar att lägga in en liten kommentar. Babysim låter så roligt, nått jag ska försöka gå på sen också. Skönt att höra att din pappa är på bättringsväg. Ser fram emot att träffa er också... Kram

    SvaraRadera