Välkommen till oss!

måndag 25 januari 2010

Underbara Väder!!!

Vilken dag! Har inte sett solen på ett tag, blev riktigt förvånad när jag steg upp i morse strålande sol och inte ett moln på himelen. Termometern står på behagliga -3.5 Men sjunker väl ner till -9 när solen har gått ner. Det börjar bli ljusare ute på eftermiddagen oxå. Det är skönt att det går i rätt riktning!

Här kan ni skymta vart vi bor, tråkigt bara med byggkranen:



Ida och jag var ute på promenad och njöt av det underbara vädret, sen kröp vi runt och busade i snön, var tvungen att prova de nya skorna som hon fick i för tidig födelsedags present av mormor och morfar :-)



I fredags var vi och handlade längre än väntat, kom inte hem förräns på kvällen. SÅ inget fredags mys hanns med. Och i lördags vaknade B. upp och hade fått kräksjukan. Denna måste smitta extremt länge då vi hade det i måndags. Om han nu inte fick det av någon annan när vi var och handlade.
Idag är han dock på jobbet.

Vi har köpt en gunga till Ida som vi ska hänga upp här ute, måste bara köpa krokar som vi kan hänga upp den i. Det finns ju gungor annars men dom är översnöade nu.

Annars rullar dagarna på för fullt. Ida sover bra ibland och dåligt ibland. Inatt var en av de sämre nätterna. Hon får magknip ibland stackarn. Har köpt nya flaskor som jag har provat några dagar, får se om det hjälper. Än så länge så har det varken gjort till eller från. Och så kliar det i munnen, 4 tänder har dykt upp sen 1 Januari. Hoppas det lugnar ner sig snart.
Hon verkar ha kommit in i en liten trots period oxå. Lite halvjobbigt får hoppas det går över snart! Har skaffat en bra bok jag ska läsa handlar om barnens 2 första levnadsår. Får se om man blir klokare på detta!

Nu ska jag handla lite presenter till fröken. Internet är allt bra!


1 kommentar:

  1. Usch, vilken otur ni har med kräksjuka. Men nu får vi hoppas att ni klarar er på ett bra tag. Tycker jag hör var och varann person som har det nu. Så det är säkrast för mig att hålla mig hemma i den mån det går. Kram Johanna.

    SvaraRadera