Välkommen till oss!

fredag 22 januari 2010

Hemma igen!

Idag är det en vecka sedan vi åkte. Det gick jättebra på både dit och hemresan med Ida. Det enda som är lite jobbigt är att hon inte har tid till att sova. Man måste ju titta på allt som sker och inspektera alla passagerare in i minsta detalj. Man KAN ju missa något. Så för mamma så är det inte en lugn stund. Men hellre det än att hon gnäller. På bussen fick hon ett eget säte, på dessa bussar har dom 2 st barnstolar som liksom är inbyggda i stolsryggen på sätet framför där man sitter, svårt att förklara men vädligt praktiskt. När vi skulle kliva av bussen igår var det en kvinna som sa till mig att jag hade ett väldigt snällt och lugnt barn. Det blir man glad av att höra.

Vi hade en trevlig vistelse hemma hos mormor och morfar. Ida fick även besök av gammelmormor och morbror som busade för fullt med henne. Vovven Zorro är ju något som är väldigt intressant och roligt också, Hon har börjat förstå djurs läten, Hon vet att hunden säger Vov, och när hon tar fram sin pekbok med katter mjauar hon och när man frågar vad grisen eller fåret säger så antingen grymtar hon eller säger Bää.

Annars går väl munnen i ett för det mesta. Tycker det kommer nya ord hela tiden. Där är något som har börjat användas flitigt.

I måndags så hade vi lunchdate med en kompis, det var mycket trevligt och på tisadagen skulle vi träffat en annan för att åka pulka. Det fick vi tyvärr ställa in då både Ida och jag låg i kräksjukan på måndags natten. Usch coh fy för det säger jag bara! Känner mig fortfarande lite mör i kroppen och idag är första dagen jag känner mig hungrig igen. Och på grund av detta fick vi skjuta upp hemresan med 1 dag.

Pappa B. är ute i backen och åker lös snö, för här snöar det och snöar det! Sen ska vi ta en tur ner till Fagernes och storhandla.
Ikväll blir det mys med familjen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar