Välkommen till oss!

torsdag 14 januari 2010

Trött!

Ja jag är verkligen helt mör i kroppen och trött av sömnbrist idag. Ida vaknade massa gånger inatt. Vet inte vad det var med henne. Tror det är tänderna som spökar.
Imorse kom då snickaren men han kom inte halv 10 som han sa utan kvart över 10. Och jag som skulle gå halv 11. Fick ringa på B. och be honom komma hem en stund.
Nu är iaf soffan rättvänd och mått tagna för garderober. Bara att hålla tummarna att det blir billigare än den andra offerten vi fick.

Babysim stod på schemat. Vi promenerade dit, strålande sol kändes riktigt vårigt i luften fast det var -13. Det var väl egentligen inte så mycket som skedde på babysimmet idag. 12 st var vi iaf. Tror det var mest tillvänjing av vatten för de flesta.
Ida var äldst. Medelåldern på bebisarna var 4 månader. Men det var en som var 9 månader oxå. Ida fick lite mer utbyte med honom. VI sjöng lite sånger och simmade runt i en ring, sen skulle vi lägga dom på rygg, Det ville inte Ida hon ville bara leka med badleksakerna och tugga på dom, så spår lämnade hon efter sig rejäla bitmärken på en av bollarna :-)
1 timme varade det när det var 15 minuter kvar blev de flesta bebisarna griniga och hungriga. Vi var en av de sista upp ur bassängen.
Det kändes lite som de andra mammorna mest satt med tuttarna i vädret. Så skönt att slippa det numera :-)
Vi blev klara först och gick ut till entrén där Ida fick sin lunch. Sen knallade vi hem.

Väl hemma fick jag syn på en av byggubbarna och frågade om det fanns någon som kunde hjälpa oss med golvvärmen i ett av badrummen, då den stängs av varje gång när man släcker lampan. Tog 5 minuter efter jag kom hem, så kom den en elektriker. Sen hjälpte han även till att byta ut alla strömbrytare till dimmers. Så var det fixat. Äntligen!

Nu ska jag gå och basta och sen duscha. Och gå och lägga mig. Bussen går 6.45 imorn blir till att stå upp tidigt.

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar