Välkommen till oss!

söndag 31 januari 2010

Stora tjejen!

I torsdags var vi som sagt på babysim. Det gav mycket mera denna gång tyckte jag. Bebisarna skulle idag dyka ifrån kanten. Ja dom som ville, tyvärr så verkar Ida inte har kvar sina reflexer längre, men hon fick hoppa ifrån kanten istället. Det var skoj det med.
Instruktören gav oss dock lite hopp när hon sa att man kan träna upp det ändå. Så då skulle vi försöka "koka kaffe" som när man ska ta baddaren, Ida bara stirrade på en som man vore hel knasig, när instruktören och jag gjorde det för att visa henne. Men kanske går bättre nästa gång. :-) Har provat att hålla duschen över henne oxå, det går fint, ja numera får man ta med henne när man vill duscha. Stora tjejen sover bara 1 gång per dag och det är på eftermiddagen. DÅ blir man ju aldrig påklädd om man ska vänta så länge!

I fredags skedde inte så mycket. Tog en tur med pulkan, tänkte möta upp pappa på jobbet, men det var kaos där då 2 skador precis hade inträffat, 2 ambulanser var där och 1 helikopter var på väg. Tycker synd om mamman då det var hennes bägge barn som skadat sig.

Igår tog vi det lugnt på förmiddagen, åt rejäl frukost och jag lagade tom amerikanska pancakes med blåbär och banan, mums tyckte Ida att det var!
Sen åkte vi ner till Fagernes...igen. Vi hörde oss för om tv:n, jo den ska komma på måndag. Tror ingenting längre har väntat 3 veckor nu.
Sen hittade vi krokar, handduks stång, toalettrullshållare till badrummen. Och så har vi invigt ask dammsugaren vi köpte till öppna spsen. Så smidigt. Bara dammsuga upp askan som hamnar i en behållare sen så tömmer man den när den är full.

Var även inne i babybutiken och köpte en potta till Ida som hon skulle få i present. Men tänkte det är ju bättre hon provar den nu än att den står i någon vecka till. Tänkte bara prova igår för skojs skull, och tjejen kissade direkt. Provade idag igen efter lunch och då både kissade och bajsade hon! Mamma blir mäktigt stolt. Över lite kiss och bajs, man är knäpp!

Sen undrar jag så hur det går för min vän som hade BF i fredags. Jag har en sån stark känsla idag att nåt är på g. Men jag har säkert jättefel, hihi! Hoppas det går bra för er iaf när det nu sker!

sötis:



Och sen så är garderober äntligen på g! Och vilken skillnad i pris! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar