Välkommen till oss!

fredag 8 januari 2010

Redan Fredag!

Veckan har gått med en rasande fart. I onsdags var vi i Gjövik, kollade på bäddsoffa, tv och mikro. Kom inte hem förräns kl 12 på natten. Tror ni vi var trötta eller vad? Det är 14 mil enkel väg från Beitostölen till Gjövik, och det tar 2h40min. Önskar det var närmare! Inte nog med det så tappade jag mobiltelefonen när vi stannade bilen på ett ställe, det var -30 och beckmörkt. Upptäckte som tur var det en halvtimma senare. Hittade den överkörd i snön, men hel!

Igår tog vi det lugnt och monterade upp soffan, det är en med divan och då upptäckte vi att den satt på fel sida av soffan. Vår vanliga tur! Ringde tillbaka till affären, och dom sa att det går att ändra så på tisdag eller onsdag kommer det en snickare som ska fixa det plus att ta mått för garderober.
Nu ikväll ska vi sätta upp gardinstången och gardiner i vardagsrummet, ska bli skönt!
Ida är det full rulle på inte en sekunds vila när hon är vaken. Hon är verkligen överallt! Öppnar man diskmaskinen så är hon där och hjälper till, sätter man på tv:n är hon där och dansar framför den, har man på datorn är hon vid kontakten och drar i sladden, går man på toaletten står hon utanför och vill in och leksakerna ligger överallt.
Teleskop armar har jag upptäckt att hon har, imorse när jag vände ryggen till snodde hon min smörgås som jag ställt på bordet, En bit in på bordet. Fattar inte hur hon klarare det.


Hmmm vart var det jag la den nu igen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar