Välkommen till oss!

söndag 10 januari 2010

Värmebölja

Oj vilket strålande väder idag, bara -5 när solen var uppe. Helt underbart. Det var ju att man svettades när man var ute påbylsad. :-)

Igår var vi bjudna på middag, måste tillägga att mannen i det paret är kock. Oj vad god mat vi fick. Proppfulla knallade vi hem runt 10. Ida var så övertrött, trodde hon skulle sova dåligt inatt. Men när hon vaknade fick jag titta 2 ggr på klockan. Den var 6.45. Så länge har hon inte sovit sen i juli månad! Mer sådana nätter tack!!! Men vågar inte hoppas på något ikväll alls.

Har varit i valet och kvalet om jag skulle resa hem till mina föräldrar nu i dagarna då min pappa har blivit sjuk igen, lunginflammation och kramper, så han ligger på sjukhuset men är på bättringsvägar som tur är. Det är nackdelen när man bor så långt bort, man kan inte bara dra iväg över dan direkt. Men får se kanske åker hem några dagar i slutet på veckan.

Har även varit lite kreativ i helgen, har äntligen målat och fått upp tavlorna på Idas hand och fotavtryck, är mycket nöjd med resultatet, jag som är otroligt opysslig annars, Men, men bättre sent än aldrig.
Nu får jag väl gå och underhålla liten, hon står och klänger på stolen jag sitter på. Hon är inne i en väldigt frågvis period nu har jag märkt, upprepar nog 100 ggr ä de? ä de? Ansikte-ögon, näsa är väldigt intressant nu. Tur att hon fick en docka i julklapp, annars har man ett finger i ansiktet större delen av dagen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar